Rukye: En temel hali ile başkasının üzerine şifa için Kuran-ı Kerim okunmasıdır. Peygamber Efendimiz (SAV)'in sünneti ve bize öğrettiği seçilmiş ayetler ve çok kuvvetli zikir ve duaların tekrarlanması ile gerçekleşen tıbbi ve ruhani bir tedavi yöntemidir.
Rukye yapan kişinin hasta için Allah (c.c) şifa istemisidir. Kuran Kerim okunarak ve sünnete uyarak yapılan yine sadece Allah'ın izniyle meydana gelen şifa terapisidir.
Rukye'nin hükmü nedir ?
Rukyeyi temel olarak üç ana başlıkta inceleyebiliriz .
+Mübah olan Rukye
+Haram olan Rukye
+Şirk olan Rukye
Mübah olan rukye: Kuran-ı Kerimden ayetlerle ve Allah cc isim ve sıfatlarıyla anlaşılır bir dille yapıldığı takdirde mübahtır. Hatta bazı durumlarda müstehab**'da olalbilir. (Resullah sav'den gelen duaları okumak bu kapsamdadır.)
İbn Hacer el-Askalani: alimlerin şu üç şart mevcut ise rukyenin caiz olacağı konusunda görüş birliği içerisinde olacağını bildirmiştir.
1.) Allah(c.c) Kelamıyla, İsim ve sıfatlarıyla olması
2.) Arap diliyle veya başka bir dilde anlaşılır biçimde yapılması
3.)Yapılan rukyenin bizzat faydası dokunduğuna değil , Beklenen şifanın yalnız ve yalnız Allah'tan geleceğine inanması
Haram olan rukye: Anlaşılmaz sözler, anlamsız harfler ve bilinmeyen kelimelerle ve kötü niyetle rukye yapılması haram kılınmıştır.
Avf b. Malik el Eşcai: Ya ResulAllah biz cahiliye devrinde rukye yapardık, bunun hakkında ne buyursunuz dediği zaman fahri kainat efendimiz sav söyle buyurmuştu."Rukyelerinizi bana arz edin, rukye yapmada şirk olmadığı sürece rukye yapmanızda bir beis yoktur.
Şirk olan rukye: Allah'tan başkasına dua ederek, sığınarak, yalvararak ve yardım dilenerek yapılan rukye şirktir.
Kaynak : Şeyh Ben Halima ABDERRAOUF
**Müstehab: Sözlükte "sevilmiş şey" anlamına gelmektedir. Dinen yapılması iyi sayılmakla beraber yapılmamasında bir sakınca olmayan Resullah efendimizin bazen yapıp bazen terkettiği işlerdir.
Rukye yapan kişinin hasta için Allah (c.c) şifa istemisidir. Kuran Kerim okunarak ve sünnete uyarak yapılan yine sadece Allah'ın izniyle meydana gelen şifa terapisidir.
Rukye'nin hükmü nedir ?
Rukyeyi temel olarak üç ana başlıkta inceleyebiliriz .
+Mübah olan Rukye
+Haram olan Rukye
+Şirk olan Rukye
Mübah olan rukye: Kuran-ı Kerimden ayetlerle ve Allah cc isim ve sıfatlarıyla anlaşılır bir dille yapıldığı takdirde mübahtır. Hatta bazı durumlarda müstehab**'da olalbilir. (Resullah sav'den gelen duaları okumak bu kapsamdadır.)
İbn Hacer el-Askalani: alimlerin şu üç şart mevcut ise rukyenin caiz olacağı konusunda görüş birliği içerisinde olacağını bildirmiştir.
1.) Allah(c.c) Kelamıyla, İsim ve sıfatlarıyla olması
2.) Arap diliyle veya başka bir dilde anlaşılır biçimde yapılması
3.)Yapılan rukyenin bizzat faydası dokunduğuna değil , Beklenen şifanın yalnız ve yalnız Allah'tan geleceğine inanması
Haram olan rukye: Anlaşılmaz sözler, anlamsız harfler ve bilinmeyen kelimelerle ve kötü niyetle rukye yapılması haram kılınmıştır.
Avf b. Malik el Eşcai: Ya ResulAllah biz cahiliye devrinde rukye yapardık, bunun hakkında ne buyursunuz dediği zaman fahri kainat efendimiz sav söyle buyurmuştu."Rukyelerinizi bana arz edin, rukye yapmada şirk olmadığı sürece rukye yapmanızda bir beis yoktur.
Şirk olan rukye: Allah'tan başkasına dua ederek, sığınarak, yalvararak ve yardım dilenerek yapılan rukye şirktir.
Kaynak : Şeyh Ben Halima ABDERRAOUF
**Müstehab: Sözlükte "sevilmiş şey" anlamına gelmektedir. Dinen yapılması iyi sayılmakla beraber yapılmamasında bir sakınca olmayan Resullah efendimizin bazen yapıp bazen terkettiği işlerdir.